viernes, 9 de noviembre de 2012

LLIBRES DIGITALS


Les tecnologies de la informació i la comunicació i el gran desenvolupament que van patir durant la segona meitat del segle passat unit a un procés d'actualització contínua, s'han anat introduïnt en tots els àmbits de la nostra vida diària, incloent l'educatiu, i donant lloc a allò que anomenem Societat de la Informació i el Coneixement. Això ens porta a una situació inèdita dins la qual la revolució de les tecnologies afecta directament al nucli dels processos educatius.

Tot canvia i l’àmbit educatiu pateix una revolució. Passem d’un context on predominen els llibres de text a un altre on hi ha una multiciplitat d’instruments que generen que si s’utilitza de manera adient, sigui més profitós i dinàmic l’ensenyament.
Una d’aquestes eines és el llibre digital que té moltes potencialitats, entre d’altres és una font de consulta per a les classes, tradueix continguts per adaptar-los al grup...
Tot i això podem dir que la naturalesa innovadora d'un material per ella sola no genera canvis en les propostes d'ensenyament, sinó que ens cal d’un docent creatiu que ho convini amb altres tècniques i no en faci un abús innecessari. Els llibres digitals tenen però varis aspectes negatius:

  • Problemes de infraestructures de conectivitat (la xarxa no arriba a tot arreu ni funciona a tot arreu correctament).
  • Insuficient garantia en fiablilitat de les fonts informatives.
  • Pobre oferta editorial i falsa creació de continguts
  • Excés d'informació i d'estimuls.
  • Mals usos: excés de distraccions, copiar continguts sense treballarlos, etc...
  • Perill d'adicció als dispositius i a internet.
  • Perill d'aïllament, internet pot ampliar-nos el món o pot fer que ens hi tanquem.
  • Molts dispositius estan continuament conectats, per la qual cosa podem perdre privacitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario